fbpx
Freelance

BIZNES ONLINE W CZASACH ZARAZY | BRANŻA BEAUTY

Wiele biznesów stacjonarnych z dnia na dzień została tymczasowo zamknięta.

Sytuacja jest skomplikowana i taka pozostanie jeszcze przez bliżej nieokreślony czas. Dlatego trzeba działać i ekspresowo adaptować się do nowej rzeczywistości. 

Nie przedłużając – przechodzę do konkretów, czyli moich sposobów na biznesowe egzystowanie w necie podczas pandemii. 

Pamiętajcie! To jak potoczą się Wasze losy, w dużym stopniu zależy od tego jak szybko i skutecznie zadziałacie. 

Dlatego odpalajcie Fanpage, Instagram, grupę na FB i… do roboty!!! 🙂

DLA KOGO JEST TEN WPIS?

Dla wszystkich osób, które świadczą usługi w kategorii beauty. Jeśli prowadzicie salon urody, „robicie” paznokcie, jesteście związane/i z medycyną estetyczną, jesteście fryzjerami, kosmetologami, podologami itd. – to ten artykuł jest obowiązkowy do przeczytania od deski do deski.

CZEGO DOWIECIE SIĘ PO PRZECZYTANIU MOJEGO WPISU?

  • Co publikować?
  • Jak opisywać swoje produkty/usługi?
  • Dlaczego warto spróbować uruchomić sprzedaż online?
  • Jak uruchomić sprzedaż online lub zdobyć namiary na nowych klientów?
  • Jak promować publikowane treści, jeśli nie jesteś specjalistą od FB ADS?
  • Czym jest automatyzacja reklam, czyli o narzędziu, dzięki któremu reklamy robią się same.

PLAN PUBLIKACJI

Zaplanujcie mądry i realny harmonogram działań. Co to oznacza? Stwórzcie treści, dzięki którym ludzie poznają Was lepiej, skorzystają z Waszej wiedzy eksperckiej, zaczną zadawać pytania oraz dowiedzą się czegoś ciekawego z dziedziny, którą się zajmujecie. To idealny czas na budowanie relacji, kiedy większość odizolowanego społeczeństwa szuka nowych rozrywek i kontaktu z ludźmi. To idealny czas na budowanie bazy mailingowej, tworzenie produktów/usług online oraz rozkręcanie sprzedaży.

Moje propozycje na kategorie publikacji:

POSTY O WAS:

Dajcie się poznać. Opowiedzcie o tym kim jesteście, co potraficie, w czym się specjalizujecie, dlaczego wybraliście to zajęcie, dlaczego je kochacie (życzę Wam tego z całego serca 🙂 ), w czym Wasze usługi różnią się od usług innych, jakie macie kwalifikacje, na jakie potrzeby odpowiadacie, jakimi wartościami się kierujecie… tematów jest mnóstwo. 

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO

REKOMENDACJE:

Zbierzcie rekomendacje od Klientów i podzielcie się nimi ze światem. Marketing rekomendacji, to najlepszy marketing. Wiem coś o tym doskonale. 🙂

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA

POSTY EKSPERCKIE:

Podzielcie się swoją wiedzą, zainspirujcie jak można ją wykorzystać w domu i pokażcie, że znacie się na rzeczy. Zdradźcie Wasze ulubione tipy na pielęgnację skóry, na organizację kosmetyków, na niesforne włosy, na proste zdobienia paznokci, na wzmocnienie rzęs, czy regulację brwi. Wy wiecie najlepiej, jakie tematy są najbardziej hot i o co najczęściej pytają Wasi klienci. A jeśli macie jakieś wątpliwości, to spytajcie o czym Wasi odbiorcy chcieliby posłuchać/poczytać najchętniej. Stwórzcie przestrzeń, do której ludzie chętnie wracają, bo wiedzą, że zawsze dowiedzą się czegoś wartościowego.

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO / LIVE

WASZE USŁUGI:

Pokażcie lub przypomnijcie czym się zajmujecie. Nagrajcie merytoryczne wideo, zróbcie live’a, w którym opowiecie o najważniejszych problemach, które rozwiązuje usługa. Przekierujcie ludzi na swoją stronę www, zbudujcie ruch oraz grupy odbiorców. Dlaczego? A to dlatego, że dzięki odpowiedniemu ruchowi na stronę www będziecie mogli zrobić skuteczny remarketing, czyli np.

  1. Osoba X obejrzała wideo o danej usłudze Y.
  2. Następnie Wy zrobiliście reklamę dla osób, m.in. dla tych, które obejrzały wideo o usłudze Y i przekierowaliście je na stronę www.
  3. Potem opublikowaliście kampanię sprzedażową dla grup odbiorców oraz grup podobnych do tych grup odbiorców, które m.in. weszły na podstronę OFERTA na stronie www. 

To bardzo uproszczony schemat, ale tłumaczący w skrócie czym może być wspominamy wcześniej remarketing (remarketing to reklamy pokazujące się osobom, które były na Twojej stronie internetowej). O co chodzi w tworzeniu grup odbiorców dowiecie się w innych artykułach z cyklu BIZNES ONLINE W CZASACH ZARAZY.

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO/ PRZEKIEROWANIE NA STRONĘ WWW

WSPÓLNE WYZWANIE:

Skoro obecnie głównie przebywamy w domach i nie mamy szans na wizytę w gabinecie… to wykorzystajcie tę okazję do tego, aby klienci / potencjalni klienci wykonali w domu coś takiego, co będzie przygotowaniem przed realizacją usługi, a to przygotowanie zaskutkuje jeszcze lepszym efektem oraz skuteczniejszym rozwiązaniem problemu. Brzmi trochę, jak masło maślane, ale postaram się to wytłumaczyć na przykładzie.

Załóżmy, że prowadzicie salon urody i chcecie, aby po sytuacji coronokrytycznej klienci wykupili np. zabiegi antycellulitowe. Stwórzcie 3 tygodniowe wyzwanie, podczas którego wytłumaczycie krok po kroku, jak klienci mają się przygotować, aby zrealizować np. pakiet zabiegów endermologii z fenomenalnym efektem. Koniecznie wytłumaczcie dlaczego podążanie za Waszymi wskazówkami jest takie ważne i jak dokładnie wpłynie na dokończenie tych starań w gabinecie. W międzyczasie możecie także zebrać dane kontaktowe do osób, które zapiszą się na listę oczekujących i one zostaną poinformowane w pierwszej kolejności o specjalnej promocji, czy pakiecie.

Tym sposobem budujecie relacje ze społecznością, powiększacie bazę kontaktów, pokazujecie się od strony eksperta i nienachalnie przemycacie działania sprzedażowe. Koniecznie spróbujcie!

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO / WYDARZENIE NA FACEBOOKU / LIVE

KONSULTACJE ONLINE: 

Zastanówcie się, czy aby na pewno jedyną drogą do zarabiania pieniędzy są usługi stacjonarne. 

Zastanówcie się, czy istnieją obszary, które można konsultować online? Jestem pewna, że w 99% dokładnie tak jest. Spiszcie listę swoich pomysłów, a jak będziecie mieć z nimi problem to odezwijcie się do mnie TUTAJ: https://www.facebook.com/ochmomentsocialmedia/ – ja na pewno się odezwę i doradzę najskuteczniejsze rozwiązanie.

Zastanówcie się uważnie, bo jeśli wymyślicie ciekawe produkty online, to będziecie mogli na nich zarabiać nawet, jak skończy się okres pandemii. 

Konsultacje możecie odbywać na Skypie, na Zoomie oraz innych darmowych platformach idealnych do tego typu działań.

JAK OPISYWAĆ SWOJE PRODUKTY/USŁUGI?

Wbrew pozorom sprawa jest prosta, jak konstrukcja cepa. Nawet jeśli nie potraficie dobrze pisać, to wystarczy, że posłużycie się poniższym schematem i gwarantuję, że kwestie skutecznych opisów będziecie mieć z głowy.

Opis podzielcie na kilka części, które wypełnicie równoważnikami zdań.

CZYM JEST USŁUGA? – kilka zdań opisujących w zrozumiały sposób czym jest usługa.

NA JAKI PROBLEM ODPOWIADA?

CO ZAWIERA? – co konkretnie zawiera usługa w cenie X.

CO ZYSKASZ DZIĘKI USŁUDZE? –

ILE TRWA?

DLA KOGO?

JAKIE DAJE EFEKTY I KORZYŚCI?

JAK SIĘ DO NIEJ PRZYGOTOWAĆ

PŁATNA PROMOCJA

Chociaż z mediami społecznościowymi jestem związana od 9 lat, to staram się zminimalizować styczność z menedżerem reklam, jak tylko to jest możliwe. Od dłuższego czasu korzystam z rozwiązania Smart FastTony, które polecam każdemu Klientowi. Dodam (jak za każdym razem), że nie czerpię żadnych korzyści z rekomendowania tego rozwiązania. Jestem z niego bardzo zadowolona i uważam, że jest fantastycznym wsparciem ogólnie w kwestiach płatnych promocji, w kwestiach budowania ruchu na stronę www oraz w kwestiach sprzedażowych. 

Smart analizuje to co lubią i jak zachowują się osoby z Waszych grup docelowych, następnie samodzielnie targetuje oraz optymalizuje koszty reklam do minimum. W praktyce oznacza to, że wybieracie post do publikacji, klikacie w panelu narzędzia: PROMUJ i resztę spraw macie z głowy. 

Smart jest też idiotooporny – naprawdę trzeba się mocno postarać, aby coś zepsuć.

Więcej informacji na temat płatnych promocji oraz ogólnych działań na rozkręcenie fanpage zawarłam we wpisie: 

Koniecznie go przeczytajcie!

MUST HAVE skutecznych działań na FB:

  • Jeśli z jakiś względów nie posiadacie jeszcze własnej strony www, to koniecznie naprawcie ten błąd. Ważne, abyście mieli możliwość podpięcia sklepu. Nie szukajcie wymówek, bo obecnie możecie skorzystać nawet z gotowych szablonów Shoplo, czy Wixx. com oraz w jeden dzień stworzyć jedną z Waszych ważniejszych przestrzeni w sieci. Nie za miliony $$$.
  • Zainstalujcie piksel FB na swojej stronie www.  Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników na stronie www.

Zastosowania piksela:

  • Emisja reklam wśród właściwej grupy odbiorców. Znajdź nowych klientów lub osoby, które odwiedziły określoną stronę lub podjęły oczekiwane działanie w witrynie.
  • Zwiększenie sprzedaży. Skonfiguruj automatyczne składanie ofert, aby docierać do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia działania, na którym Ci zależy, np. dokonania zakupu.
  • Pomiar wyników reklam. Poznaj skuteczność reklamy, analizując to, co się zdarzyło bezpośrednio w wyniku jej wyświetlenia.

(Źródło: facebook.com/business)

Dlaczego warto go mieć?

Dzięki pikselowi FB m.in. zaobserwujecie działania osób odwiedzających waszą stronę www, stworzycie grupy niestandardowych odbiorców, zrealizujecie kampanie remarketingowe (pokażecie reklamy osobom, które odwiedziły już waszą witrynę internetową). 

  • Stwórzcie plany na okres zamknięcia w domach oraz na to, co się będzie działo potem. Przygotujcie fajne pakiety zabiegów/usług, programy lojalnościowe oraz atrakcyjne promocje.
  • Nie poddawajcie się, sytuacja wydaje się być patowa… ale dzięki obecności online możecie znacznie poprawić wyniki finansowe firmy.

Zaglądajcie do mnie! Planuję regularną publikację artykułów na temat wszystkich ważnych spraw dotyczących prowadzenia BIZNESU W CZASIE ZARAZY!

Trzymam za Was kciuki i wierzę, że będzie dobrze. 🙂

2 komentarze

  • Salon urody Venus Maria Polit

    Droga do sukcesu to działanie w czasie. Bez względu czy na chwilę zatrzymał się czas. Dziękuję za zrozumienie i zainspirowanie do działania. Serdecznie pozdrawiam Maria Polit

    • Och!Moment

      To prawda. Wiem jednak, że w przytłaczających momentach trudno czasem zebrać się do działani, bo stres i lęk dominują w naszych głowach. Trzeba zacząć, to najważniejsze. Pozdrawiam ciepło. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *