fbpx
Freelance

BIZNES ONLINE W CZASACH ZARAZY | BRANŻA TURYSTYCZNA

Branża turystyczna jest szczególnie bliska memu sercu. Jeśli jesteście tu pierwszy raz to pewnie nie wiecie, że podróże są dla mnie niemalże tak ważne, jak oddychanie.

O podróżowaniu marzę zawsze i wszędzie. Nie ma dnia, abym nie szukała nowych kierunków i opcji wyjazdów. 

16.03. miałam rozpocząć wielotygodniową podróż, startując w Indonezji, a kończąc chyba na księżycu. 🙂 Mój bilet lotniczy zamieniłam na roczny voucher i z niecierpliwością czekam, kiedy będę mogła go wykorzystać.

Drodzy czytelnicy z branży turystycznej i nie tylko!

Wiem, że przechodzicie przez trudne chwile, ale uwierzcie mi, że dzięki mądrej obecności online macie szansę zrobić wiele pożytecznego dla swojego biznesu. Wasze działania na pewno zaprocentują w przyszłości (kiedyś świat skończy stan zawieszenia), a tymczasem motywuję do rozpoczęcia budowy zaangażowanej społeczności, bazy mailingowej potencjalnych klientów oraz do zwiększenia świadomości istnienia Waszego obiektu turystycznego. 

Mam przeczucia, że w tym roku polska turystyka rozkwitnie. Zadziałajcie już teraz oraz przyciągnijcie uwagę potencjalnych klientów, a nie dopiero wtedy, kiedy zaczną to robić wszyscy.

Domyślam się, że w tak stresujących chwilach publikowanie postów na FB, czy INST wydaje się być czymś mało istotnym w stosunku do powagi sytuacji… ale zaufajcie mi, że przez okres pandemii stworzycie solidne fundamenty skutecznych działań wizerunkowo sprzedażowych. Najgorsze co możecie w tym momencie zrobić, to po prostu zniknąć z sieci.

DLA KOGO JEST TEN WPIS?

Dla wszystkich osób, które świadczą usługi w branży turystycznej. Jeśli prowadzicie hotel, hostel, posiadacie bnb lub namiot w ogrodzie, który podnajmujecie turystom — to przeczytajcie mój wpis w możliwie jak największym skupieniu intelektualnym. Szare komórki nabawią się zakwasów, ale warto.

CZEGO DOWIECIE SIĘ PO PRZECZYTANIU MOJEGO WPISU?

  • Co publikować?
  • Jak opisywać swoje obiekty?
  • Jak w zachęcający sposób pokazać okolicę oraz atrakcje turystyczne?
  • Jak ogarnąć kampanię na leady?
  • Jakie stworzyć grupy odbiorców Waszych reklam?
  • Jak promować publikowane treści, jeśli nie jesteście specjalistami od FB ADS?
  • Czym jest automatyzacja reklam, czyli o narzędziu, dzięki któremu reklamy robią się same.

CO PUBLIKOWAĆ?

Aby pomóc Wam uporządkować chaos publikacyjny, podzieliłam content na kategorie.

KATEGORIA NR 1:

PUBLIKACJE O OBIEKCIE TURYSTYCZNYM

Stwórzcie treści, które w wyczerpujący sposób pokażą Wasz obiekt turystyczny. Zdradźcie kto prowadzi biznes, opowiedzcie Waszą historię, wartości, pokażcie różne pomieszczenia, wszystkie udogodnienia i potencjalne atrakcje (nawet jakby to miały być zestawy gier planszowych dla gości.) Zastanówcie się kim jest Wasz klient i co dla niego w takim miejscu jest najważniejsze. Wiadomo, że inną perspektywę ma student, a inną rodzice z dziećmi. Pogłówkujcie!

Skąd czerpać inspiracje na tematy? To bardzo proste… Wejdźcie na strony typu www.booking.com i sprawdźcie  na co ludzie zwracają najczęściej uwagę przy recenzjach. To darmowa kopalnia wiedzy!

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO / LIVE

*uważam, że świetnym pomysłem jest zrobienie krótkiego formatu wideo typu Room Tour, w którym np. pokazujecie pomieszczenia.

KATEGORIA NR 2:

PUBLIKACJE O OKOLICY — NATURA

Pewnie przyznacie mi rację, że ludzie często wybierają obiekty turystyczne ze względu na lokalizację. Pokażcie gdzie jesteście zlokalizowani, jakie piękne/ciekawe tereny znajdują się nieopodal. A jak nie są tak do końca piękne, to może w sąsiedztwie znajduje się jakiś bunkier, skwer, mural, coś co jest ważne i dla Was? Takie smaczki właśnie pozostają turystom na długo w pamięci, czyniąc wspomnienia z danego miejsca wyjątkowymi.

Rozejrzyj się dookoła, weź telefon w dłoń i sprawdź, czy masz jakieś ciekawe zdjęcia do wykorzystania? Jeśli nie, to zrób nowe foty podczas krótkich spacerów (z dala od skupisk ludzi!!!).

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO / LIVE

KATEGORIA NR 3:

PUBLIKACJE O MIEJSCACH ROZRYWKOWYCH

Pomimo tego, że siedzimy w domach, z tyłu głowy pamiętamy o wakacjach oraz innych okazjach do wyjazdów. Rozbudźcie wyobraźnię przyszłych klientów i opiszcie Wasze ulubione miejsca rozrywkowe w okolicy. Knajpy, bary, muzea, teatry, skanseny – wszystko co jest warte odwiedzenia i zapamiętania. A może znacie jakieś ciekawe legendy dotyczące starego miasta, jakiegoś zamku lub kościoła? Ja jestem wielką fanką tego typu historii i jestem pewna, że takich osób jest o wiele więcej.

FORMAT POSTU: ZDJĘCIE/GRAFIKA + OPIS / WIDEO / LIVE

KATEGORIA NR 4:

REKOMENDACJE

Zawsze podkreślam i zrobię to także teraz: Marketing rekomendacji, to najlepszy marketing. Wiem coś o tym doskonale. 🙂 Nie ma co się rozpisywać, bo sprawa jest prosta. Zbierzcie rekomendacje od klientów i pochwalcie się nimi przed światem.

KATEGORIA NR 5:

PROPOZYCJA ORGANIZACJI CZASU

Ten pomysł może być też dobry do przygotowania prezentu dla fanów, do kampanii na zapis na newsletter.

Co to takiego?

Stwórzcie subiektywną trasę turystyczną dla klientów. Oczywiście nie piszę o super rozbudowanym przewodniku turystycznym, tylko o przygotowaniu dokumentu pdf, w którym opiszecie np. swoje propozycje na idealny dzień/weekend/tydzień w okolicy Waszego obiektu: gdzie zjeść super śniadanie (o ile oczywiście sami ich nie serwujecie), gdzie pójść na spacer, do fajnego muzeum, skansenu, potem na obiad, może jakąś aktywność sportową, kolację, koncert, czy imprezę.  

Przewodniki możecie też skategoryzować, czyli:

  1. IDEALNY DZIEŃ DLA MIŁOŚNIKA TECHNO (jak coś takiego stworzycie to mi podeślijcie, pojawię się u Was w przeciągu chwili :D)
  2. TOP 5 NAJLEPSZYCH MIEJSC W OKOLICY OBIEKTU X DLA WĘDKARZY!
  3. KULINARNY PRZEWODNIK DLA MIŁOŚNIKÓW REGIONALNYCH SPECJAŁÓW.
  4. POMYSŁY NA FANTASTYCZNY WEEKEND DLA RODZINY Z DZIEĆMI.

JAK OPISYWAĆ OBIEKTY TURYSTYCZNE?

Pisałam już w poprzednim wpisie z cyku BIZNES ONLINE W CZASACH ZARAZY, że dobry opis wcale nie musi być skomplikowany.

Zastosujcie mój schemat, bo na pewno ułatwi Wam życie.

KILKA ZDAŃ O OBIEKCIE

LOKALIZACJA – czy jest blisko, lasu, jeziora, komunikacji, a jak nie jest – to jakie są plusy lokalizacji, która na pierwszy rzut oka może odstraszać?

POKOJE – jakie udogodnienia zawierają?

DLACZEGO OBIEKT WYRÓŻNIA SIĘ NA TLE INNYCH? – jestem pewna, że jak pogłówkujecie, to na pewno znajdziecie wiele ciekawych pomysłów.

GASTRONOMIA – jeśli posiadacie zaplecze gastronomiczne, to napiszcie coś o nim.

CZYM JEST USŁUGA? – kilka zdań opisujących w zrozumiały sposób czym jest usługa.

DLA KOGO? – jeśli jesteście obiektem typowo biznesowym napiszcie o tym i wskażcie najciekawsze info, które mogą biznesmanów zainteresować. To samo tyczy się innych kategorii klientów. 🙂

CZEGO MOŻNA SIĘ SPODZIEWAĆ PO POBYCIE W OBIEKCIE?

CO KLIENT „OTRZYMA” PODCZAS POBYTU? Niech wie, że np. wypocznie, zrelaksuje się, zaczerpnie moc inspiracji oraz zje pyszne jedzenie.

PŁATNA PROMOCJA

Tutaj zacytuję fragment z innego wpisu:

Chociaż z mediami społecznościowymi jestem związana od 9 lat, to staram się zminimalizować styczność z menedżerem reklam, jak tylko to jest możliwe. Od dłuższego czasu korzystam z rozwiązania Smart FastTony, które polecam każdemu Klientowi. Dodam (jak za każdym razem), że nie czerpię żadnych korzyści z rekomendowania tego rozwiązania. Jestem z niego bardzo zadowolona i uważam, że jest fantastycznym wsparciem ogólnie w kwestiach płatnych promocji, w kwestiach budowania ruchu na stronę www oraz w kwestiach sprzedażowych. 

Smart analizuje to co lubią i jak zachowują się osoby z Waszych grup docelowych, następnie samodzielnie targetuje oraz optymalizuje koszty reklam do minimum. W praktyce oznacza to, że wybieracie post do publikacji, klikacie w panelu narzędzia: PROMUJ i resztę spraw macie z głowy. 

Smart jest też idiotooporny – naprawdę trzeba się mocno postarać, aby coś zepsuć.

Więcej informacji na temat płatnych promocji oraz ogólnych działań na rozkręcenie fanpage zawarłam we wpisie: Jak zacząć budować fanpage? Konkretny poradnik dla początkujących.

BUDOWANIE BAZY KONTAKTÓW KLIENTÓW

Wspominałam wcześniej o rozpoczęciu lub kontynuacji budowania bazy mailingowej klientów.

Spróbujcie powielić taki prosty schemat:

  1. Publikujcie posty, które zarekomendowałam wcześniej oraz podpromujcie je w Smarcie.
  2. Zainstalujcie PIXEL FACEBOOKA (o nim znajdziecie info poniżej)
  3. Stwórzcie standardowe grupy odbiorców poprzez wpisanie zainteresowań w targetowanie. Wejdźcie w buty klienta i zastanówcie się czy może się interesować. Pamiętajcie, żeby nie wpisywać długiej listy zainteresowań, tylko ograniczcie się do 2-3-4. Ja tak robię od zawsze.
  4. Stwórzcie grupy niestandardowych odbiorców.
  5. Najpierw stwórzcie ruch na stronę www oraz rozkręćcie interakcje na fanpage, sprawdźcie, które grupy reagują najlepiej, a następnie zróbcie kampanię na cel: POZYSKIWANIE KONTAKTÓW lub przekierowanie na zapis na newsletter (przekierowanie możecie bardzo skutecznie zrobić poprzez Smarta).

Na temat dokładnego korzystania z płatnych promocji oraz budowania grup odbiorców szykuję dla Was osobny materiał.

NIESTANDARDOWE GRUPY ODBIORCÓW:

Grupa niestandardowych odbiorców to opcja określania docelowej grupy odbiorców, która pozwala wyszukiwać na Facebooku istniejących odbiorców.

Możecie wykorzystać takie źródła, jak listy, ruch w witrynie i aplikacji lub aktywność na Facebooku do tworzenia grup niestandardowych odbiorców z osób, które już znają Wasze firmy.

Jakie grupy odbiorców powinniście stworzyć?

Można utworzyć do 500 grup niestandardowych odbiorców na jedno konto reklamowe.

Kiedy chcecie zacząć rozwijać firmę, użyjcie grupy niestandardowych odbiorców do utworzenia grupy podobnych odbiorców. Grupy podobnych odbiorców to listy osób, do których będą kierowane reklamy. Osoby te przypominają osoby, które interesują się firmą (lub są do nich „podobne”). 

(Źródło: https://www.facebook.com/business)

MUST HAVE skutecznych działań na FB:

  • Jeśli z jakiś względów nie posiadacie jeszcze własnej strony www, to koniecznie naprawcie ten błąd. Ważne, abyście mieli możliwość podpięcia sklepu. Nie szukajcie wymówek, bo obecnie możecie skorzystać nawet z gotowych szablonów Shoplo, czy Wixx. com oraz w jeden dzień stworzyć jedną z Waszych ważniejszych przestrzeni w sieci. Nie za miliony $$$.
  • Zainstalujcie piksel FB na swojej stronie www.  Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników na stronie www.

Zastosowania piksela:

  • Emisja reklam wśród właściwej grupy odbiorców. Znajdź nowych klientów lub osoby, które odwiedziły określoną stronę lub podjęły oczekiwane działanie w witrynie.
  • Zwiększenie sprzedaży. Skonfiguruj automatyczne składanie ofert, aby docierać do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia działania, na którym Ci zależy, np. dokonania zakupu.
  • Pomiar wyników reklam. Poznaj skuteczność reklamy, analizując to, co się zdarzyło bezpośrednio w wyniku jej wyświetlenia.

(Źródło: facebook.com/business)

Życzę powodzenia i mam nadzieję, że zmotywowałam Was do działania!

Jeśli będziecie mieć, jakieś pytania to śmiało piszcie TUTAJ: https://www.facebook.com/ochmomentsocialmedia/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *