Freelance,  Uncategorized

Jak zacząć budować fanpage? Konkretny poradnik dla początkujących.

Założyliście firmę i chcecie ją wypromować na Facebooku.

Nie macie pojęcia o marketingu oraz budżetów na zatrudnienie osoby, która kwestie reklamowe opanuje za was.

Wszystko wydaje się wam skomplikowane, nie wiecie od czego zacząć i co publikować.

Jeśli jesteście w podobnej sytuacji, to zostańcie ze mną i dowiedzcie się
JAK ZACZĄĆ BUDOWAĆ FANPAGE!

Wpis zawiera konkretne i praktyczne wskazówki dla początkujących, które pomogą zapanować nad chaosem związanym z kwestiami promocji marki na FB:

  • Jak rozplanować działania
  • Uzupełnienie Fanpage
  • Menedżer reklam oraz piksel Facebooka
  • Propozycje publikacji na pierwszy miesiąc
  • Pierwsze reklamy
  • Jak targetować, czyli trochę o Facebook Audience Insights
  • Przydatne narzędzia

Zaczynajmy!

PLAN

Dobry plan to połowa sukcesu. Pomoże wam zoptymalizować czas pracy, uporządkuje działania oraz sprawi, że poczujecie pełną kontrolę nad sytuacją.

Zanim opublikujecie stronę i puścicie ją w eter zastanówcie się:

  • Ile czasu w miesiącu możecie poświęcić na pielęgnowanie swoich FP, ile postów zdołacie opublikować, ile reklam zoptymalizować, ile zrobić zdjęć — bez obniżania jakości działań przez pośpiech i natłok innych zajęć. Nie nakładajcie na siebie zbyt dużej presji oraz planujcie realistycznie.
  • Ustalcie co w pierwszej kolejności zakomunikujecie światu oraz jakie usługi/produkty powinni poznać wasi potencjalni klienci.
  • Czy wiecie, jak mniej więcej będzie wyglądać wasza identyfikacja wizualna? Scenariusz taki, że każde małe lub średnie przedsiębiorstwo posiada grafika na wyłączność jest marzeniem – dlatego trzeba radzić sobie samodzielnie. Jestem fanką najprostszych, a zarazem najbardziej efektywnych rozwiązań, dlatego często radzę moim klientom, aby skonstruowali jakiś element graficzny, który będą dodawać do swoich treści wizualnych. Osobiście lubię minimalizm, który jest estetyczny, bezpieczny i przyjemny w odbiorze. Domyślam się, że znajdą się głosy oburzenia: ale jak to? Takie nudy? Otóż nie nudy, ale przyjazna estetyka i ujednolicona stylistyka pozwolą od czegoś zacząć i uniknąć niepotrzebnych wtop.
  • Zróbcie samodzielnie kilka poziomych zdjęć, które następnie wykorzystacie do niektórych swoich postów np. o kulisach pracy, jak można wykorzystać dany produkt lub w jaki sposób produkt/usługa umilają/ułatwiają wam życie. Stocki są przydatne, ale nie ma to jak prawdziwe foty danej firmy!
  • Ważne! Dbajcie o ESTETYKĘ! Unikajcie chaosu, niedbałego ubioru, braku ostrości oraz mało atrakcyjnego tła. Prostota jest dobrym wyjściem z każdej sytuacji. 🙂

UZUPEŁNIJCIE WASZE STRONY NA FB!

  1. Dodajcie zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
  2. Zwróćcie uwagę na rozmieszczenie elementów na zdjęciu w tle w widoku mobilnym, czyli zobaczcie jak wygląda wasz fanpage z poziomu telefonu!
  3. Uzupełnijcie adres i godziny otwarcia firmy.
  4. Uzupełnijcie Informacje (zakładkę po lewej stronie w widoku głównym walla) oraz OPIS firmy. Sprawdźcie jak zrobiłam to ja: KLIK

PRZYJRZYJCIE SIĘ MENEDŻEROWI REKLAM: KLIK

ZAINSTALUJCIE PIKSEL FACEBOOKA

Instrukcja tworzenia oraz instalacji PF: KLIK

Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników na stronie www.

Zastosowania piksela:

  • Emisja reklam wśród właściwej grupy odbiorców. Znajdź nowych klientów lub osoby, które odwiedziły określoną stronę lub podjęły oczekiwane działanie w witrynie.
  • Zwiększenie sprzedaży. Skonfiguruj automatyczne składanie ofert, aby docierać do osób, które są bardziej skłonne do podjęcia działania, na którym Ci zależy, np. dokonania zakupu.
  • Pomiar wyników reklam. Poznaj skuteczność reklamy, analizując to, co się zdarzyło bezpośrednio w wyniku jej wyświetlenia.

(Źródło: facebook.com/business)

Dlaczego warto go mieć?

Dzięki pikselowi FB m.in. zaobserwujecie działania osób odwiedzających waszą stronę www, stworzycie grupy niestandardowych odbiorców, zrealizujecie kampanie remarketingowe (pokażecie reklamy osobom, które odwiedziły już waszą witrynę internetową).  

PUBLIKACJE NA PIERWSZY MIESIĄC

Jeśli nie jesteście wymiataczami oraz nie macie dużo czasu na prowadzenie FP, to ustalcie, że w pierwszym miesiącu opublikujecie 8 postów (czyli po 2 w tygodniu), które następnie podpromujecie.

Ja nie wierzę w sukces działań organicznych na FB, wierzę natomiast, że umiejętne wykorzystanie FB ADS
w połączeniu z ciekawym contentem zdziałają wiele dobrego.

2x post o marce

Opis: Post/Wideo powitalne, w którym zwięźle opowiecie historię powstania marki oraz tego co oferuje. Od czegoś trzeba zacząć aby świat mógł Was poznać.

W drugim poście przedstawcie najciekawsze aspekty produktów/usług oraz korzyści wynikające z ich zakupu. Tylko delikatnie z zachętą sprzedażową, na początku bądźcie subtelni.

Do postu dodajcie link do strony www oraz zachęćcie do poznania was lepiej.

2x post ekspercki

Pokażcie dlaczego to Wy jesteście ekspertami w danej dziedzinie, przytoczcie przykład ukazujący, że wasz produkt/usługa są naprawdę przydatne/piękne/rozwiązujące jakiś problem. A może ostatnio podnosiliście swoje kompetencje lub jesteście posiadaczami interesujących certyfikatów i nawiążcie tą opowieścią do danego produktu/ usługi?

2x post Tricks&Tips

Porady to zawsze skuteczna metoda na ukazanie marki, jako eksperta z danej dziedziny oraz na edukację fanów. 

Do postu dodajcie link do strony www oraz zachęćcie do poznania was lepiej.

2x post sprzedażowy

Zaprezentujcie swoje produkty usługi – jak jest ich więcej niż 1, to wykorzystajcie format karuzelowy.

Więcej o postach karuzelowych: KLIK

Jak opublikować post karuzelowy: KLIK

Możecie też podzielić się historią powstawania produktów i w taki sposób zachęcić użytkowników Facebooka aby zainteresowali się tym, co oferujecie. Ja zastosowałam to rozwiązanie we wpisie JAK CIĘ WIDZĄ, TAK CIĘ ZATRUDNIAJĄ.

REKLAMY

Jeśli jesteście totalnie początkujący lub/oraz nie dysponujecie dużym zapasem czasu – bezwględnie polecam wam SmartFasttony.
Narzędzie kosztuje jedynie 69 zł miesięcznie, a wzniesie poziom waszej promocji na wyżyny. Uprzedzając pytania – nie, nie jest to post sponsorowany. Polecam wam szczerze wszystko, co sama przetestowałam
i co mi się sprawdziło. Moja działalność oraz plan biznesowy nie opierają się na współpracach z jakimikolwiek markami.

Pamiętajcie! Korzystanie ze smarta nie zwalnia was z zapoznania się z menedżerem reklam oraz jego funkcjonalnościami. To jest MUST abyście potrafili np. stworzyć pełne lejki sprzedażowe lub odpalać promocje, które nie są dostępne w smarcie (o lejkach oraz innych zagadnieniach płatnych promocji będę na pewno pisać w dalszych publikacjach, teraz skupiam się wyłącznie na początkach działań).

Powracając do tego cudownego narzędzia, dlaczego polecam je wszystkim początkującym oraz zaawansowanym?

Nasz samouczący algorytm operuje na dziesiątkach tysięcy zmiennych, które analizuje każdego dnia. Po 30 dniach sam optymalizuje koszt kampanii, tak jakby to zrobiły agencje za miliony monet. (Źródło: https://smart.fasttony.es)

Przekładając na łatwiejszy język: narzędzie analizuje co lubą i jak zachowują się osoby z waszych grup docelowych, a następnie samodzielnie targetuje oraz optymalizuje koszty reklam do minimum. Ja jestem na tak! Daniel Kędzierski CEO FastTony nawołuje do tego aby publikować codziennie. Oczywiście byłaby to sytuacja idealna, jednak trzeba mierzyć siły na zamiary i czasem lepiej zamiast codziennie i niechlujnie, działać rzadziej, a dokładnie i regularnie (np. 2 razy w tygodniu).

REKLAMY NA POLUBIENIA STRONY

Smart niestety nie obsługuje reklam na polubienia strony, dlatego w tym wypadku musicie poradzić sobie sami.
Wbrew temu co mówi wiele kolegów po fachu – ja uważam, że dobrze (szczególnie na początku) budować swoją społeczność także poprzez reklamy na polubienia. Stwórzcie grafiki, które nawiążą do waszej działalności oraz zachęcą do faktycznego zainteresowania się tematem. Tekst reklamy może zawierać maksymalnie 90 znaków. Napiszcie zwięzłe hasło, nakłaniające do podjęcia działania np. Dołącz do nas! Poznaj naszą historię! etc.

Uwaga! Nie promuj z poziomu fanpage, a z menedżera reklam. Menedżer reklam oferuje więcej możliwości efektywnego dotarcia do waszych grup docelowych.

Aby odpalić promocję na polubienia w menedżerze reklam wybierzcie cel AKTYWNOŚĆ!

Początkowo byłam pewna, że wszystkie grafiki na polubienia z moją subtelną, niebieską mapą zażrą, jak dzikie. Myliłam się!

To co sprawdziło się u mnie najlepiej oraz zanotowało najniższą stawkę…

JAK TARGETOWAĆ?

Domyślam się, że na początku targetowanie (czyli dobieranie odpowiednich wskaźników reklamowych) wygląda podobnie, jak wróżenie z fusów. W takiej sytuacji należy wesprzeć się bezpłatnym narzędziem FACEBOOK AUDIENCE INSIGHTS, które ma kilka funkcjonalności, m.in. pozwala “przeskanować” waszą grupę docelową. Na pewno stworzę o FAI osobny artykuł.
Tymczasem wybierzcie: WSZYSCY NA FACEBOOKU oraz uzupełnijcie panele po lewej stronie i analizujcie: KLIK

LISTA NIEZBĘDNYCH NARZĘDZI

Skracacz linków ( jeśli dodajecie linki do postów, to je skracajcie. Będą lepiej wyglądać oraz prędzej skłonią do kliknięcia, niż długie tasiemce): https://tiny.pl/ lub https://bitly.com/

Program do tworzenia grafik na FB: https://www.canva.com/

Wymiary grafik na FB: KLIK

Moje ulubione stocki z darmowymi zdjęciami: UNSPLASH, PEXELS oraz PIXABAY.

Smart Fasttony: https://smart.fasttony.es/pl/

POWODZENIA! 🙂

P.S. Jeśli nadal będziecie mieć wątpliwości co do niektórych spraw, zapraszam na moje konsultacje online! Skontaktujcie się ze mną w wiadomości priv KLIK lub napiszcie na: karolina@ochmoment.pl

P.S. 19.09. Ruszyłam z TYGODNIEM PROMOCJI!

PRZEDSPRZEDAŻ KURS ONLINE: KLIK

PRZEDSPRZEDAŻ EBOOK: KLIK

AUDYT DZIAŁAŃ NA FACEBOOKU: KLIK

4 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *