fbpx
Freelance,  Lifestyle

Co mnie wku$rwi@ w marketingu? Cz.1|BRZYDKA PRAWDA

Często trafiam na reklamy firm/osób, które zajmują się „pomocą” w budowaniu marek online. Obiecują, że szybko zwiększycie swoje obroty o milion procent, będziecie mogli pracować zdalnie na prywatnej plaży na Bahamach, a po 3 miesiącach nauki od zera staniecie się rozchwytywanymi marketingowcami, zarabiającymi od 2000$ do 5000$ na miesiąc. Historia z życia wzięta.

Widziałam także obietnice, że w kilka tygodni rozkręcicie swoje biznesy do czerwoności, a pieniądze zaczną spadać, jak manna z nieba.

Otóż teraz powiem, jaka jest brzydka prawda. 

Z biznesem jest jak z odchudzaniem – jeśli pójdziecie na skróty, to pomimo ogromnego wysiłku — szybko powrócicie do punktu wyjścia. [*]

Tutaj w zasadzie mogłabym zakończyć moje rozważania, ale chętnie wypowiem się szerzej.

DIETA CUD I EFEKT JOJO

Dla przykładu posłużę się dwiema metaforycznymi historiami, które na pewno w mig załapiecie.

Historia numer 1:

Zbliża się sylwester. Wy przez cały rok prowadziliście się nie tak jak Chodakowska przykazuje. Postanowiliście, że w dajmy na to trzy tygodnie przejdziecie super metamorfozę i schudniecie -15kg. Weterani odchudzania pewnie wiedzą, że jedynym wyjściem z tej sytuacji… jest odcięcie sobie nogi. Tylko takie rozwiązanie zagwarantuje szybki i trwały spadek wagi. Niektórzy desperacko łapią się diet cud – jedzą tylko kapustę lub jajka lub robią różne dziwne rzeczy, które doprowadzają do tego, że po zakończeniu swoich rygorystycznych postanowień… tyją na potegę i wracają do pierwotnych gabarytów. Szkoda czasu, nerwów i wysiłku… prawda?

Historia numer 2:

Postanowiliście zadbać o swoje zdrowie. Zaczęliście powoli utrwalać dobre nawyki żywieniowe, wprowadziliście zbilansowaną dietę, wysiłek fizyczny i jesteście przygotowani na małe, ale regularne spadki wagi. Po kilku miesiącach cieszycie się nową sylwetką, zdrową głową i trwałym ubytkiem masy ciała. 

Porównajcie obie historie i przełóżcie je na zagadnienia budowania własnej marki online. 

Czy tak wielowątkowa sprawa, jak PROMOCJA BIZNESU jest możliwa do ogarnięcia w chwilę? 

Odpowiem nie tak, jakbyście tego chcieli.

NIE JEST MOŻLIWA.

Do rozwinięcia promocji biznesu potrzebujecie czasu, dobrego planu działań, rozplanowania budżetu oraz rozsądku.

MOTYLE W BRZUCHU, A ZAUFANIE

Budowanie zaufania w związku oraz poznawanie się — to proces. Na początku jest ekscytacja, eksplozja namiętności, która nieco gaśnie… kiedy mózg zrobi porządek z nadmiarem endorfin. Najtrudniej zaczyna być kiedy faza „w świat przez różowe okulary” zamieni się na „przyziemne życie”. Tak samo jest z nawiązywaniem relacji ze społecznością, którą budujecie wokół swojej marki.

Potrzebujecie czasu, aby dać się poznać, wzbudzić zaufanie, pokazać się od jak najlepszych stron oraz przekonać ludzi, że warto wybrać właśnie was.

$PIENIĄDZE$

Bardzo duży wpływ na to, jak szybko rozkręci się wasz biznes… ma kasa na reklamę. Oczywiście – z małymi budżetami można zajść bardzo daleko i tego właśnie uczę moich klientów. Ale zawsze, zawsze, zawsze przestrzegam ich – że aby zjeść wisienkę na torcie, najpierw trzeba przejść przez długofalowy proces. Zauważyliście, że większość ofert proponujących ekspresowy rozwój oraz poszerzenie bazy klientów w kilka chwil… nie wspomina o tym aspekcie? Wspomina natomiast, że jeśli wprowadzicie czary mary zmiany, to stanie się magia. 

Moimi ulubionymi hasłami są: Zrób TO, a zaczniesz zarabiać o 300% więcej niż teraz! Serio…? Jak ktokolwiek może prognozować wasze zarobki, jeśli nie pogrzebał w bebechach biznesu. To tak jakby lekarz miał diagnozować poważne schorzenia poprzez wysłane smsem selfie. Absurd goni absurd.

Czy wiecie np., że prowadzenie wyłącznie działań organicznych na Facebooku mija się z celem? Algorytmy to szczwane lisy i nie pozwolą wam efektywnie oraz w miarę szybko dotrzeć do waszych grup docelowych jeśli:

  • nie zapłacicie
  • nie zaplanujecie mądrze rozplanowanego contentu
  • nie ustawicie w odpowiedni sposób reklam. Jeśli zrobicie to przypadkowo, to przepalicie pieniądze, a klientów jak nie było, tak ich nie przybędzie.

Oczywiście są biznesy, które nie muszą odpalać płatnej promocji, ale takich szczęściarzy jest niewielu.

Proszę! Bądźcie uważni na obietnice rozwoju biznesu, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki!

Zanim skusicie się na drogę na skróty… przeanalizujcie przekaz reklamowy, sprawdźcie co realnie reprezentujcie firma obiecująca gruszki na wierzbie oraz nie dajcie się nabrać.

Powodzenia! 🙂

P.S. 19.09. Ruszyłam z TYGODNIEM PROMOCJI!

PRZEDSPRZEDAŻ KURS ONLINE: KLIK

PRZEDSPRZEDAŻ EBOOK: KLIK

AUDYT DZIAŁAŃ NA FACEBOOKU: KLIK

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *